Znak Valašského Meziříčí

Parní lokomotiva 433 002 "Matěj"

VALAŠSKÁ SPOLEČNOST HISTORICKÝCH KOLEJOVÝCH VOZIDEL

DKV Valašské Meziříčí

 


433.002

 
Na oficiálních stránkách města Valašské Meziřící vyšel 11.03.2019 článek vystihující současnou situaci kolem lokomotivy 433002 Matěj.

Soudní znalci ověřovali technický stav Matěje

Co bude dál s Matějem a kolik bude stát jeho oprava? Napovědět mohla středa 6. března, kdy se parní lokomotiva vydala na posudkovou jízdu na trase Valašské Meziříčí – Veřovice za účasti soudních znalců. Den předtím si lokomotivu mohla prohlédnout široká veřejnost...

Celý článek naleznete v odkazu ZDE nebo v odkazu v titulku.
Regionální televize zveřejnila krátkou reportáž z 05.02.2019 o mimorádné akci pro veřejnost.

 

 
Česká televize vysílala 15.02.2019 v pořadu "Události v regionech (Brno)" reportáž věnující se současné situaci kolem lokomotivy 433002 Matěj.

Oprava historické lokomotivy

Vyrobená byla před víc než 70-ti lety, rok 2019 ale může být jejím posledním. Lokomotivě Matěj z Valašského Meziříčí končí osvědčení pro provoz kotle. Cena za náročnou opravu, která by lokomotivu vrátila na koleje, šplhá do milionů korun.

Reportáž naleznete v odkazu ZDE nebo v odkazu v titulku.
 

 
Na iDNES.cz vyšel 09.02.2019 článek vystihující současnou situaci kolem lokomotivy 433002 Matěj.

Na záchranu parní lokomotivy chybí peníze...

Parní lokomotiva 433.002, které nikdo neřekne jinak než Matěj, loni oslavila sedmdesátiny. Letos však valašskomeziříčské mašině po osmnácti letech vyprší technická způsobilost kotle a na opravu, která může stát až miliony korun, vlastník nemá peníze. Lokomotivu můžou zachránit dárci, pomoc zvažují i radnice a Zlínský kraj...

Celý článek naleznete v odkazu ZDE nebo v odkazu v titulku.
 

 
Na oficiálních stránkách města Valašské Meziřící vyšel 04.02.2019 článek vystihující současnou situaci kolem lokomotivy 433002 Matěj.

Parní lokomotivě Matěj hrozí konec, město chce přispět k její záchraně

Vyrobena byla v roce 1948, rok 2019 může být jejím posledním. Lokomotivě Matěj končí po 18 letech technická způsobilost kotle. Náročná oprava, která by lokomotivu 433.002 vrátila na koleje, půjde zřejmě do milionů korun. Současný vlastník tyto peníze nemá. Pomoci by proto mohly města, kam Matěj pravidelně zajíždí...

Celý článek naleznete v odkazu ZDE nebo v odkazu v titulku.
 


Znalce pojmenování parních lokomotiv jistě zaujalo jméno této mašiny. Vysvětlení je jednoduché. Jedním z mnoha lidí, kteří se o její renovaci a znovuzprovoznění zasloužili, byl pan Josef Matiovský, kterému se neřeklo jinak než "Matěj". A tak jednoho dne všichni zainteresovaní zjistili, že mluví-li o "Matějovi", mají na mysli parní lokomotivu 433 002.


Copyright © 1998 - 2019, Mgr. Jindřich Mrázek